Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, February 20, 2013

Tak masuk carta ?!


carta ape tu ? carta hati macam najwa latif ker ? oh no no. tapi, carta billboard. aha. billboard ni laen sikit, bukan lagu2 yang masuk dalam tu. tapii, lagi penting dari tu, result semester. aha. u know, hyperbola sikit. sikit je kan.

5 hari yang lepas, result semester pun dah keluar, Alhamdullilah, walaupun aku tak masuk carta, yang mana aku impikan setelah last sem tak berjaya masuk, tapi result aku naik mendadak la jugak compare last sem.

eh, lupa plak nak kabo. carta billboard ni ialah dimana result yang dapat DL, (Dean List) yang bila mana kaw dapat 3.50-4.00. huuh.unfortunately, semester ni pun aku tak dapat lagi. mungkin belum rezeki .

akan tetapi, akan ku teruskan untuk berusaha lebih gigih lagi despite semester ni aku akan berdepan dengan banyak subjek killer yang boleh membawa sakit otak, sakit pinggang dan sakit-sakit yang sewaktu dengannya. aha. overrrrr youuu

tapi aku berharap sangat yang itu semua hanyalah cakap-cakap orang je. mungkin kita tak akan sakit-sakit cenggitu kalau kita ikhlas nak belajar . cewahh. yelah, menuntut ilmu a.k.a belajar kan ibadah, dan sangat lah dituntut. dan dan dan ! ini penting,tak semestinya orang yang tak belajar sampai menara gading atau menara taming sari tu, maknanya dia tak menuntut ilmu.

salah tu yeee. menuntut ilmu ni luas. dalam buat2 kerja hari hari pun kita boleh belajar. misalannya, belajar masak dengan mak hari hari, belajar hal hal berkenaan kereta dengan ayah hari hari, belajar mekap-mekap dengan kakak hari hari, ataupun belajar maen game GTA dengan abang hari hari. ahaha.

belajar je lah ape-ape. dalam kurungan, yang halalan toyyiba dan dengan niat yang baik. kannn. nampak tak ? nampak tak ?

aku tak suke bila orang kata tak belajar sampai universiti tu, tak bagus lah, itu semua poyyyo. eh tak lah. aku pun sekarang belajar dengan u. tak kan larh aku poyyyyo plak ? aha. no no no. itu semua umum tau, menuntut ilmu ni ket mano mano pon boleh jang ! 

oklah, macam dah banyak je taip. aha -.-' apepun, doakan aku dapat masuk carta ye semester ni.aminnnnn. doakan banyak2 tau. hehe. tenkiuww ! semoga aku terus rajin belajor. jangan nak menyimpang pulakk. ahha. aminnnnn.



Terima Kasih Sudi Baca :)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Like la Page Fiqaliqa Fashionista sekali yee :)

1 suka komen:

made with love by fiqaliqa