Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, March 12, 2013

Jaga hati orang, hati sendiri ?


kadang kadang aku rasa aku ada masalah nak jaga hati orang dengan jaga hati sendiri.

kadang kadang rasa macam tak balance. terlebih jaga hati orang, terkurang hati sendiri. terlebih hati sendiri, terkurang hati orang.

tapi kalau terkurang hati sendiri, kita sendiri yang rasa, yang pendam sorang sorang. kalau kita terkurang jaga hati orang, alamat tade la yang nak berkawan.

kadang kadang orang rasa kita pentingkan diri. kadang kadang orang rasa kita tak patut buat macam tu, macam ni.

kadang kadang niat kita betul. tapi tak sampai dekat orang lain.

complicated kan ? macam mana aku nak kurangkan kelemahan ni ?

tengah dok tweet tweet terjumpa la satu tweet ni. nice sayin. macam kena je kan.

 "Jangan terlalu memikirkan pandangan orang terhadap anda, fikrikan apa pandangan anda terhadap diri anda sendiri"

then aku tanya soalan tu pada diri sendiri, jangan terlalu fikir sangat pandangan orang. so, apa pandangan aku ? aku rasa aku tak nak kecilkan hati sesiapa. itu je. dan biarlah asalkan niat kita baik. Tuhan tahu niat kita, itu dh cukup la. 

yang laen, terpulanglah pada individu itu sendri. means orang orang lain tu. harapnya tiada yang terasa hati. sebab aku memang ada masalah balance membalance. 

sekian

(:

Terima Kasih Sudi Baca :)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Like la Page Fiqaliqa Fashionista sekali yee :)

1 suka komen:

wisata outbound said... Reply to comment

nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/

made with love by fiqaliqa