Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, July 8, 2011

Hukum Free Hair


salam jumaat :) minggu lepas aku tulis pasal hukum warna kuku. sebabnya aku teringin nak kaler kuku jugak. ahaha. kali ni aku nak tulis pasal hukum bila perempuan muslimah, iaitu perempuan yang islam, tak kisah la islam pada ic atau ape.




free hair ni dah merata-rata. jadi macam biasa plak. aku pun kadang-kadang terlepas jugak. bila nak pegi angkat baju, terlupa nak pakai tudung, bila nak mandy kat pantai ngada-ngada tak nak pakai tudung, bila itu, bila ini... hmm. kadang-kadang aku pun terlepas jugak. menyesal ~




berapa banyak la dosa aku. sehelai rambut dah bertahun seksa dalam neraka kot. ish. dah la sekarang asik keluar tanda-tanda dunia ni dah nak kiamat. sape yang tak insaf kalau teringat kematian memang tak de perasaan la maknenya. atau pun die dah konfem yakin die tak banyak dosa. hmm. tak baik cam tuu.




sedangkan nabi yang dijamin syurga pun tetap jugak buat apa yang disuruhNya, ni kan lagi kita. menaip entry ni buat aku rasa kerdil sangat. lalainya aku selama. nampak macam benda kecik, yela, angkat baju kejap je kat depan umah, malas la nak pakai tudung -.-' huu




baca ni  :


:salam
Sekadar menyampaikan apa yang saya dengar dalam satu kuliah.
Sehelai rambut wanita didedahkan dan dilihat seorang lalaki ajnabi, 
'ganjarannya' 70 tahun, kalau doa orang yang melihat, darab 2. 
Kalau dua helai rambaut dilihat oleh seorang lelaki ajnabi, darab dua.
Bayangkan berapa helai rambut yang ada di kepala
dan berapa orang lelaki ajnabi yang melihatnya.
Saya pun tak pasti dari mana ustaz tersebut mendapat keterangan ini,
 cuma yang jelas ianya berdosa.
:wassalam
User avatar
Zullbrutal
Martabat 3 Martabat 3
Posts: 32
Joined: Aug 13th, '03, 02:42
Location: Malaysia
okey. aku sentap sekejap. lupa plak, dulu ustaz ngan ustazah kan dah pesan awal-awal. bila dah besar, lupa plak. jahil. huu. 70 tahun kottt. lama kot. lama gila. kaw mampu ?





itu kalau sehelai. hai peah, atas kepala tak terkira banyak kan rambutnya ? bayangkan laaaa. hidup kita bukan kat dunia jer. akhirat itu pasti.






aku pun tak perfect. jahil jugak. tapi kan elok kalau menyebarkan benda yang baik. jangan berdalih lagi ye. cepat-cepat pakai tudung :) kalau tak nak, kira la bape helai rambut korang tuu, nanti senang nak taget time. hee. ok, joking.






okey, ni sis Aisyah Amin. berhijab tapi tetap stylo.
cuba check lookbook beliau :)
Kebaikan dan pelaksanaan tanggungjawab jangan sesekali ditangguhkan, kelak tidak kempunan di hadapan Allah.
sekian, terima kasih :)






























Terima Kasih Sudi Baca :)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Like la Page Fiqaliqa Fashionista sekali yee :)

2 suka komen:

nabil said... Reply to comment

dosa perempuan tidak bertdung lebih ringan dari orang yg suka mengumpat

fiqaliqa said... Reply to comment

@nabil elok kalau kita tak buat dua2 kan ?

made with love by fiqaliqa