Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, June 17, 2011

fiqaliqa fashionista


ini adalah entry pengenalan blog. jom kenal-kenal. hee :)

xnak kenal ? ok finee :)
klik sini --> about FF

blog name : fiqaliqa fashionista

eh, asal gedik name kaw ni ? terbelit gak lidah nak menyebutnya. fashionista sangat ker kaw ni ? hee. ok, dah-dah cukup. jangan banyak pertikaian ye. basically , ini kan blog aku, suke hati aku la nak bagi name ape. kalau kaw nak , g la bubuh kat blog kaw. hehehe

okey, versi sopan : sebenarnya peah, nama fiqaliqa ni dah memang name email aku.given by my bff forever, pijja , sivaji the boss. eh-eh takkk. hehe. so, aku amek je la name tuu. yang tang fashionista tuu plak sebabnya, macam kena plak name fiqaliqa tuu. F dengan F kan. bukan la F yang mencarut tuuu. tolong eh, ni versi sopan punyerrr. hee :)

aku bukan rasa aku fashionista puuung. sikit pun tak. besar taik gigi pun tak. tapi tah, i like it. sounds macam bezzz. dan aku juge suke stalk fashionista. bukan stalk orang yang perasan aku stalk die sebab gurlfren ex die friends dengan aku kat fb. wahahaha. seronok perasaan ye peahhhhh !

okeylah, so, tu lah sebab musabab munculnya nama nii. dulu mase mula-mula aku tak guna pun nama ni. aku guna nama coklatvanilla. coklatvanilla ni sangat spesial bagi aku. so, blog ni pasal aku je. bukan pasal coklat dan vanilla. hehe. so, tukar plak. aku tukar jadi umi afiqah. cewaaahhhh name sendiri tuuu. gila skema habis.

konon nak nampak pro la kan. aleh-aleh aku rasa macam aku robohkan privasi sendiri. nasib tak letak name ayah sekali. no ic kerr. satu dunia tauu kaw.baru hott kott. haha.tu lah yg aku rasa masa tuu. mcm tak nak bukak sangat privasi tuuu.kita kena fikir panjang kan ~ kalau tak mampu nak fikir pendek :)


start join blogspot ? 

okey, ni part yang susah. sebabnya, kalau ikut profile aku tuu. aku start join blogspot julai 2009. mak aih. lame kemaen. tapi hupdate. harammmm. haha. aku mase tu sign up jer. saje suke tengok adik aku ade blog kan. tapi aku tak on-on punnn. mcm tak faham dunia blog nii

then start 2010-2011 aku dah macam rajin nak menaip. hari-hari mengadap skrin lappy. haishhh. membazir masa kadang-kadang. tapi kalau tak de blog, aku rasa lagi membazir masa. sebab pe ? sebab on9 setakat nak tengok fb, youtube, tumbler , maen game. tu je la,,,alaaaa. bosan le weyh

kalau ada blog ni macam ade gak kita nak bebel, merapu, marah kat orang dan blla-bla. blog is good medium to express ur self. try larh !


apa isi blog fiqaliqa fashionista nii ?

basically, aku rasa blog aku ni more to personal. then aku selitkan jugak my interest, passion on fashion. tapi of course la passion aku tu tak cukup kalau nak bandingkan dengan fashionista sejati.well yeah, im not fashionista.kan dah kate. aku ni berangan jerrr. hee :)

dalam blog ni la aku curahkan segala angan-angan nak jadi fashionista tuu. tak salah bermimpi. mimpilah yang besar. bukan besar mane mimpi kita yang jadi persoalan, tapi besar mane niat kita nak capai mimpi kita tuu. so, dalam mengejar cita-cita aku nak ada coklat jenama sendiri punn aku pegang prinsip tuu.

hee,doa-doakan la ye. ha, dalam blog ni pun ada pasal gosip artis. tapi pasal artis ni yang selalu aku update, of course pasal YUNA. shes mean too much to me. cewahhh. aku sangat adore YUNA. tak tahulah. dari suara sampai gaya fesyen die, semua aku suke.


dalam blog ni, ade jugak aku selitkan film review. sebab aku pun kaki tengok movie jugak. tak selalu pergi wayang, tengok kat lappy sudah. so, kalau rajin, aku review sikit bagi korang minat nak tengok plak. sharing is caring right ?

dalam blog ni pun ada gak kontroversinya... hahaha. tapi tuu cerita dulu kan. sume miscommunication. memang tak communicate punn. mcm mane nak faham kan ? aku pun rasa bodoh jugak mase tuu sebab pergi layankan plak dorang. dorang dah la mulut tak insurans. tak fikir perasaan aku. so, bila aku start post kat sini. dah terasa plak... adeyyy. susah la plak kan bila nak bg tau ape yang kite rasa.

aku memang tak suke simpan. tapi aku tak pernah pulak nak cakap atau bagi hint betul-betul kalau aku beganng ngan cik unknown nii. tak punn. tapi biasalah, siapa makan cili, terasa pedasnya.dalam mane-mane persahabatan pun, mesti tergigit lidah kan. so, i guess this is the right time to know her better.pergaduhan membawa kematangan :)

lain kali aku akan lebih berhati-hati la kalau nak layan perempuan macam gini.tentulah perempuan, lelaki stakat ni belom lagi larh. haha. ade ke lelaki mulut joyah ??


sampai bila nak berblogging ?

ehm. sampai bila tuu tak tahulah, selagi termampu dan selagi ada yang sudi baca :) kan kan ? nanti kalau dah rasa macam sakai blog ni, then i will stop. dont worry, be happy :) life gets easy when u smile :) senyum sikitttttt :))


okey, tu je larh kot wat masa ni. a brief history of fiqaliqa fashionista :) cewahhh. history la sgtttt. newayyy, thanx readers and follower :) love u much !! keep on blogging ! lantak pi perempuan-perempuan itu. haha


Terima Kasih Sudi Baca :)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Like la Page Fiqaliqa Fashionista sekali yee :)

2 suka komen:

Farhanah Mokthar said... Reply to comment

I think you got a style babe.
keep it up. and I hope u be a fashionista one day. :)

fiqaliqa said... Reply to comment

thanx darl :) insyaAllah :) hehe. sekarang berangan duluu

made with love by fiqaliqa