Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, July 26, 2011

Sekali Pandang


sekali pandang
aku pandang kaw
kaw buat tak nampak

tapi..
aku dah tersengih.
kalah kerang busuk
orang kata senyum tu sedekah

mungkin kaw tak tahu
okey, tak apa.

esok, aku terpandang lagi
kali ni kaw nampak aku
tapi kaw buat tak tahu

hai. sombongnya.
itu lah pandangan pertama aku kat kaw

melekat sampai hari ni
sebab kaw memang tak mesra alam

bukan aku tak nak senyum lagi dekat kaw
tapi bila aku senyum, aku syok sendiri

hey budak, kaw rasa kaw dah cantik sangat ker ?
-.-'

fine, aku dah malas nak buat-buat ramah dengan kaw
budak-budak memang macam ni ker ?
bajet kita je nak faham apa yang mereka rasa

muncul bila rasa nak tahu cerita,
hilang bila dah tak de cerita lagi

hmm
kaw baik dengan aku ada sebab ker ?

yang penting, aku tetap dengan kata-kata aku

pandangan pertama memang betul
kalau kali pertama tak suke
memang tu la yang sepatutnya.

sampai bila ?
aku pun tak tahu
sampai kaw berubah ?
atau aku berubah
untuk terima kaw ?

erk.
aku tak benci kaw
tapi aku selesa kalau kaw tak ada depan mata

sekian.


Terima Kasih Sudi Baca :)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Like la Page Fiqaliqa Fashionista sekali yee :)

1 suka komen:

Diera Tekikushika said... Reply to comment

luahan hati lah ni yer. hehe makin cantikk blog... =D

made with love by fiqaliqa