Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, June 11, 2011

iQ aku, bukan iQ kaw


assalamualaikum ^^

Animations


ha.. tetiba lak kali ni ada menatang bear. haha. suprise bebeh ! okey,dah lama rasanya aku tak update yang betul-betul update. means entry yang aku rasa aku guna pemikiran sikit. haha. bukan la maksudnya selama ni aku tak guna pemikiran okey. bahasa kasarnya, tak guna otak.


oh.nooo... jangan la kejam sangat derr. aku berblog pun bukan nak tunjuk iq sangat. tapi dah kadang-kadang terserlah la jugak iq tuu. memang la tak leh lawan la dengan adi putra hebakk math tu atau jennifer lofez hebakkk berlakon tuu. tapi aku tetap aku. tak kisah la iq pendek ke atau aku pendek ker. ehm. aku tahu aku memang pendek.


kenkadang, aku wondered jugak. ape la ada pada IQ ni ? kaw pandai, pandai larh. kaw kureng pandai, so, what ? exam SPM tu result untuk semua kepandaian kaw ker selama berpuluh tahun belajar kat sekolah ? dari tadika masuk sekolah rendah, then masuk sekolah menengah. habis, satu exam, then kantoi, dah leh tahu la kaw bodo ke pandai ? eh-eh, bukan bodo, kurang pandai.soryy. terlepas.


cakap macam ada pengalaman jerk ? well, dah tentulah people tells story from her experiences. lainlah kalau fakers atau copyiers. haha. suke hati je kan. lantaklarh. bukan kelas mengarang esei bahasa Inggeris pun sekarang ni.ni kelas suke-hati-nak-guna-bahasa-apa-janji-puas. hahaha.


lantak kaw la peah, sory la kalau kaw guru bahasa. nanti kalau jumpa, jangan ceramah kat aku plak. telinga aku dah cukup capang nak dengar ceramah. oh, cerita balik pasal iQ my Q nii. pd pandangan korang, adakah SPM tuu, penentu segalanya ? mcm kalau kantoi, misalnya, tak de A langsung kat transkrip exam tuu , maknenya dah memang kaw ni apeee pun tak bolehhh. belajar bertaun-taun, mengabih kan boreh mak jew..


haish. sounds not fair kan ? tak adil langsung. tak semestinya kalau tak berduyun A dalam slip exam tuu. maknenya memang kita apeee pun tak blehhhh. haish . for me, sebanyak mana iQ seseorang tuu, bukan la time exam jer terserlah dan menyerlah.


setiap insan manusia kan ada kelebihan memasing.tak semestinya bidang akademik tak mantap, gemilang, cemerlang, macam budak-budak pandai hebakkk masuk dalam tv dapat beriban A sampai tak cukup slip nak taip, hambek kaw. nampak tak kehebatan mereka ? haha. tak semestinya bidang yang lain tak bolehh.


come on larh. aku harap, tak de lagi parents yang tertutup je pemikiran. bukan la untuk semua benda, kunk semua lepas, semua terbuka. tu yang masuk tv jugak. kes, anak lari. adeyyy. parah betol. harapnya, kita semua tak terjebak ye.


pada lepasan SPM yang sedih mcm gaban sebab result hampeh tuu, relaks larh, perjalanan panjang lagi. tak yah lari rumah, tak yah nak ugut bunuh diri dan tak yah lari ngan boyfren, g kawen kat siam. jap g, boyfren kaw yang kena belasah dek non oiii.yang lepas, tetap lepas. start yang fresh ye !


jangan terlalu down kerana masalah kecik. kalau ada makcik sedara, nenek sedara , sedara mara sume tanye kaw dapat beraba A, cakap jer saya dapat A yang orang lain tak dapat. saya punya A special, bukan atas slip jer. saya A tak ikut skema peperiksaan. saya 'A' fizikal dan mental.


okey ? jangan sedih-sedih. la tahzan ~ ecewah.


p/s : ini pandangan peribadi jer. sorry if i make anybody hurt :)
Terima Kasih Sudi Baca :)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Like la Page Fiqaliqa Fashionista sekali yee :)

2 suka komen:

Namee Roslan said... Reply to comment

cik adik comel...semua blog pun ada ketaikan dia. saya pun blog tak guna juga. sekadar bacaan santai tp no meaning at all. :) blog adik mana ada taik...sbnrnya seorg blogger lelaki yg keluarkan istilah blog taik tu...jd saya terlintas untuk tulis.

fiqaliqa said... Reply to comment

hehe :) okey cik akak super comel :)
tapi blog cik akak comel besh tau :)

keep on blogging sis ! :)

made with love by fiqaliqa