Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, June 13, 2011

Kawan


assalamualaikum ^^

her name nurul khausar :)

kawan. kawan kawan dan kawan. berapa banyak kawan korang ada  ? semua orang normal mesti ada kawan. kalau korang freak mcm aku sekalipun, korang mesti ada kawan kan ? kan kan kan ?


orang kata, kawan ni ada banyak jenis.macam-macam. kawan yang baik depan blakang, kawan yang jahat depan blakang, atau kawan yang depan baik, belakang kita tuhan je la yang tahu.. dalam banyak-banyak , aku rasa yang jenis ketiga ni plaling dangerous sekali.


jenis yang depan kita baik nak mam*** tapi belakang kita hmm jahat nak mam*** .hahaha. paham-paham je larh yerk.mulut i ni kadang-kadang memang mcm ni. hee :p


orang kata jugak, kawan kita ialah cermin bagi kita untuk masa depan. haa. kalau kawan kita sume cun dan cantik-cantik . kita pun mcm tu jugak ker ?hehe :p


orang kata lagi, nak pilih kawan biar betul-betul, jangan sampai terpilih lawan.


tapi 'orang-orang yang berkata-kata' tu, 
betul dan benar belaka ke kata-kata mereka 
wahai kawan-kawan ?


bg aku, hmm. its easy to say than to act as u say. eh, pe cam lain bunyiknye. lantak larh, main pointnya, aku nak cakap, ala, cakap senang la. cuba kaw buat ! hah. try la. hmm. kadang-kadang, bukan senang nak dapat kawan yang betul-betul kawan.dalam 10 orang yang kita berkawan, tak semestinya semua boleh masuk dengan gaya kita, cara pemikiran kita,budaya kita, eh, logik larh, semua orang berbeza. 


mungkin kita cari kawan yang sama family background dengan kita, mungkin kita nak cari kawan yang boleh dijadikan tempat mengadu sedih gumbira, mungkin jugak kita kawan dengan die atas sebab-sebab tertentu, seperti di dorong oleh orang lain, orang yang terdekat dengan kita contohnya, senang cite, orang yang terdekat dengan kita kawan dengan die, so, kita pun nak jugak kawan dengan die.ataupun, orang terdekat dengan kita sayang dengan die, then kita pun rasa kita patut berkawan dengan si polan tuu.


yang last ni, kadang-kadang aku rasa tak adil, sebabnya kita nak berkawan dan kita nak kenal die sebab orang lain, macam tak ikhlas. benda tak ikhlas yang kita bagi,. tak ikhlas jugak yang kita dapat.petikan dari shaheizy sam, johnny deep malaya tauu :) aku seriesly penah rasa benda ni.


so, biarlah lepas ni kalau aku nak berkenalan ngan sesape, biarlah dari hati ikhlas ni sendiri, bukan terdorong atau didorong oleh orang lain.walaupun siapa orang itu. ive learn from my mistakes.


nanti bila kita selalu baik, act like nothing, bila sampai masa tiba-tiba kita tahu perangai die yang sebenar, masa tuu, ko tahu la tinggi rendah langit ni peah. sakit hati tak leh tahan-tahan dah tau.yang indah-indah tak kan diingat dah, tinggal yang busuk-busuk jer diingat. segala yang busuk tu jugak la yang diungkit.


haiii. kalau dulu time budak-budak boleh la, 

"kite tak nak kawan ko. g maen ngan senah. esoknya, okey, peah, kite kawan dengan ko balik." erk~ suke hati peah dapat kawannya balik. senah pulak ternganga ditinggalkan.


okey. tu dulu. hingusan punya mentaliti. suci murni. sejernih hingus tuu. haha.eei. pengotor lak aku ni. oh,ok sori. -.-'


cuba la bandingkan dengan sekarang, bila dah gaduh, tak de maknenya nak salam-salam then baik balik. susah la nak jumpe.paling cepat mesti berbulan baru datang baik-baik, mintak maaf sume. hmm.tapi bagus la kan. orang mintak maaf, kita kena maafkan. tangan yang menghulur kemaafan lagi baik dari yang memaafkan.better mcm ni, dari langsung tak de. wat do know jer ~


itulah kawan, bukan macam adik beradik, kuat mane gaduh, sepak, terajang, air dicincang tak akan putus. sebab tiap-tiap hari muke die jugak kita hadap. heehehe. ni la yang aku pk dulu. sebab orang cipta perumpaan tuu. hehe. tapi sekarang aku dah sedar, memang salah la ape yang aku pk tuu.haahha


sekali kita putuskan tali persahabatan, rasanya macam selama-lamanya larh tak akan bersambung. ni kalau dah kes berat la kan. tapi dalam mana-mana persahabatan pun, mesti akan ada bertikam lidah jugak. kalau korang perfect sangat ,tak de la kan. sume smooth jer. tapi bosan lak bila macam tu kan ?

tak de thrill la.

bukan maksudnya, aku soh korang p gaduh lak ngan kengkawan. kunk pazni kawan salah sikit, terus perang dunia 2011. eh, jangan .no no no. tak baek begitu bebeh.


lastly, cari la  kawan sampai beriban, bukan musuh yang beriban. kalau macam tuu, apee pun tak bleh nanti. hee :) cari la kawan yang betul-betul kawan, bukan kawan makan kawan.dan jangan ambil kesempatan kat kawan kite okey ? yang selama ni ada disisi kita, bertahun-tahun ada je teman kita, pergi mana pun berdua, akhirnya kita dumped die sebab kita percaya kata orang ketiga yang sangat negatif pemikirannya.. 


haish. ni payah third party ni. selalu menyusahkan.mereka ni sebenarnya jeles je tengok korang berdua. biasalah, perempuan kan suke jeles-jeles ni. haha. 


bukak la, mata hati minda. percaya apa yang kita ikhlas nak percaya.ingat, ikhlas yang kita bagi, ikhlas jugak yang kita dapat :)


ini kawan saya :)
die bukan setakat kawan, die mcm separuh saya, wahh. hehe :)
rindu kaw pija pijot. huu

update : oleh kerana aku rasa cam terover lak kepanjangan entry ni, aku selitkan picture wat cuci mata. hee :)


Terima Kasih Sudi Baca :)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Like la Page Fiqaliqa Fashionista sekali yee :)

6 suka komen:

Marchella said... Reply to comment

mey..akuh lah paleng eklas kan3..tawoo dh..hohoho...

fiqaliqa said... Reply to comment

hehe ye pijja :) hr2 aku tido dgn dua bantal busuk kaw. hehe :)

hamzah ian said... Reply to comment

ssh nak cari kawan baik..

Dhea Ahmad said... Reply to comment

nasihat sis, bila dah jumpe kawan yg baik dan paling penting memahami sggp ssh senang bersama kita, hargailah..walau sesibuk manepun kita, jgn pernah lupa hubungi wlu sekadar ucapan apa khbar

fiqaliqa said... Reply to comment

thanx sis. fiqa akn igt smpai bila2 :) hee

fiqaliqa said... Reply to comment

hamzah ian : aa. tu larh, bak kata sis, bila dah dpt, kena appreciate betul2 :)

made with love by fiqaliqa