Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, June 1, 2011

Nur Kasih




assalamualaikum ^^


memang betul, takdir Allah tiada seorang manusia pun yang tahu, dalam alam realiti mahupun fantasi. sama macam dalam alam fantasi pengarah dan penulis skrip filem NUR KASIH THE MOVIE yang menerapkan elemen utama ni. ketuhanan dan kekeluargaan.



korang dah tengok ? aku baru je tengok filem ni hari ni. hahaha.setelah nak dekat seminggu kottt tayang kat cinema tuuu. adeyyy. ketinggalan betul. almaklumlah. jadual pack, kalah PM, tu pun curik time sebelum masuk keje, sempat la kan layan filem ni. 



opinion aku ? 4 bintang. yeah !! bez-bez.jalan cerita seronok, tak terlalu klise, susah jugak nak predicted apa yang akan jadi seterusnya. bagi aku la, cerita ni memang patut la di tonton oleh semua keluarga kat malaysia ni



1 bintang untuk : remy ishak yang tampan. haha. tak de kena mengena. tiz zaqyah yang cun melecun . ehhh. penting apa pemilihan pelakon tuuu kan. baru la sonok sikit nak tengok.tak lupa jugak fizz fairuz sebagai aidil yang memang penyabar je. tapi watak die memang sedih jugak. huu



bintang yang ke-2 untuk : props dan lokasi pengambaran filem ni. kat tanah arab tuu. jordan pun ada. memang ada ciri islamik di samping ofkos la kat meysia kan.



bintang yang ke-3 untuk : pelakon kanak-kanak dan remaja yang mantap gi tuuu. adik mia sara dan pelakon remaja lelaki yang bawak watak jamal ,dan man kott nama die. juriah pun boleh tahan. baru la nampak muka-muka baru nii. menyerlah dan terserlah.



bintang yang ke-4 untuk : sudah semestinya jalan ceritanya yang menyayat hati. kisah dua insan yang ditimpa pelbagai dugaan dalam hidup. tagline fielm ni yang paling aku tak leh lupa bila aidil cakap kat nur amina,"selagi abang aidil masih hidup, selagi tu la abang akan jaga nur "..... huu. terharu gile. haaa, ada lagi satu, bila adam cakap "Ya Allah, ambil lah apa saja, asalkan bukan dia" dia tu, nur amina.



ish, kalau aku dapat suami macam dua watak ni, haishhh. tak tahulah. haha. kuat betul pengaruh.yang penting, drama nur kasih dan nur kasih the movie memang drama dan filem melayu yang paling bagus la senang cakap.



susah nak jumpa filem melayu yang berkualiti sekarang, yang ada unsur kekeluargaan dan ada moral value kat situ dan cerminkan malaysia ni negara islam.yang banyak cerita hantu mengarut dan cerita gangster tak sudah.hmm. lantak larh. mungkin genre macam tuu yang boleh jual kot.



best malay film ever :)



Terima Kasih Sudi Baca :)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Like la Page Fiqaliqa Fashionista sekali yee :)

3 suka komen:

cintailmu89 said... Reply to comment

tengok juga...cuma macam kecewa sikit..huhu..jalan cerita terlalu sedih sampai hilang pulak rasa sedih..mendatar sangat filem nya...

hehe..

btw,new hupdate>>

http://cintailmu89.blogspot.com/2011/06/pemenang-ga-iz.html

Unknown said... Reply to comment

entah mengapa..saya tak de keinginan langsung nak menonton nur kasih.. :D

fiqaliqa said... Reply to comment

mungkin saya memang penonton setia ceriat nur kasih, maka saya rasa cerita ni wajib di tonton semua family kat meysia. hee.

tapi memang kecewa sikit sebab filem sekejap jer. huu

made with love by fiqaliqa