Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, September 9, 2011

Perlu ke org lain SUKA kita ?


selamat hari raya adik, kakak, abang, makcik, pakcik dan semua. yang bekerja selamat bekerja,selamatlah buat apa sahaja yang anda sedang buat.hari ni hari Jumaat, jangan lupa Solat Jumaat ye pakcik dan abang abang sekalian :)

pernah ke kali pertama kita terpandang seseorang tu, then orang tu senyum, kita boleh tahu orang tu suka kat kita ? atau kali pertama kita terpandang, orang tu buat muka masam, then kita boleh tahu mesti orang tu tak suka kita. pernah ? mesti pernah kan ? sekali pandang boleh tahu ke orang tu suka kita ke tak ?

well, bukan semua orang suka kita, yelah, senyum depan depan,penuh suci je muka, dalam hati ? penuh menyampah, meluat semua. kita mana nak tahu kan ? itulah lumrah .manusia memang pandai bermuka-muka. kita kena terima je lah.

salah satu manusia yang pernah bermuka-muka tu, aku. haha. jahat ? tak lah. terpaksa dalam rela. ya, aku teringat kejadian bila aku jumpa makcik-bajet-omputih ni, oh yeah, aku buat buat suka depan dia. terpaksa kan ? kalau bukan fikir customer, aku buat lantak situ jerrr.

jadi, sebagai manusia biasa, kita tak perfect kan? taste masing-masing lain, mungkin aku sorang je yang tak suke dengan makcik-bajet-omputih ni, tapi beribu yang lain suka dan tak setuju dengan aku. beribu yang lain tak suke aku, tapi mana tahu ada satu dua yang suka aku ? biasalah tu. tengok Lisa Surihani yang jadi idaman ramai lelaki tu, sekali die kena gosip baju seksi tu, baru kita tahu rupanya ada jugak yang tak suke dia sampai sanggup korek balik gambar lama-lama dia kemudian sebarkan.Kemon la weyh, Lisa tu muka suci je, tu pun ada yang tak suka. apa lagi kalau muka macam pecah rumah ? konfem sekali pandang senang-senang ada yang tak suke. kesian deme tauu.

macam macam sebab orang lain boleh tak suka kita, kadang-kadang sebab benda remeh temeh tak masuk akal,kadang-kadang memang die tak suke. pernah jumpa orang yang korang tak kenal pun, tiba-tiba je terus tak suka. what the ? ehem. kalau belum, bersedialah, satu hari nanti mesti akan berjumpa dengan manusia itu. 

persoalannya, bila kita dah tahu ada manusia lain yang tak suka kita, yang meluat, menyampah tengok kita, perlu ke kita nak kesah kalau orang lain tak suke kita ? jawapannya,tak payah pedulik. haha. yelah, kalau kita nak ambil peduli apa yang orang lain cakap, benda-benda negatif ni hanya buat kita jadi negatif. jadi, fikirlah positif sebab bila kita fikir positif ,kita akan lebih bahagia malah muka kita akan jadi awet muda tau.

buat tak pedulik je bila orang lain menyampah, meluat, tak suke tanpa sebab munasabah tu, yang penting, kita tak buat macam tu kat orang lain, okay? biarlah mereka hidup dalam arus negatif sentiasa dengan nilai-nilai yang negatif dalam diri tu. asalkan kita sentiasa happy go lucky. kan kan ? senyum sikit :)

seyumlah walaupun tak ikhlas di mata orang . hihi


Terima Kasih Sudi Baca :)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Like la Page Fiqaliqa Fashionista sekali yee :)

6 suka komen:

cik dila.. said... Reply to comment

betoi2..asalkan hidup kite bahagia meh..:D

MAY said... Reply to comment

hm...aah..bukan sume orang suke kite..n bukan sume org kite suke kan..begitu la....

fiqaliqa said... Reply to comment

@cik dila..

yeah, betul tu. nanti awet muda selalu :) winkwink

fiqaliqa said... Reply to comment

@CIK MAY

yup. lumrah la manusia . bezanya tahan dengan tak tahan je bila org lain benci meluat menyampah dengan kita. kan kan ?

ishiko said... Reply to comment

^____^

fiqaliqa said... Reply to comment

@ishiko

makin comel bila senyum kan ? hee

made with love by fiqaliqa