Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, April 18, 2011

serious tak suka ?ok,go ahead :)


klik dulu baru baca :) hee

okey, mood pagi ni rasa ceria, sebabnya ada jgk yg sudi join 1st GA dr aku.kalau yg belum tu, meh la join.hehe.sempat g promot kan ?Fiqaliqa Fashionista 1st GA.
rasa riang-ria raya plak hari ni.haha.tapi mungkin ada yang tak riang ria macam aku, tak senang duduk, yela,setelah mengeluarkan kenyataan macam-macam kan, biasalah, gelabah ketam sikit.korang pernah x dpt situasi macam ni ?

bila orang dah tak suka kat kita. so, apa yg boleh kita buat ?
so, ni apa yg aku buat larh kan :

  1. luahan perasaan dekat blog
yang ni memang aku admit aku selalu buat.hahaha. kadang-kadang tu memang la ayat yg sejujur-jujur dari dalam sanubari ni haaaa. tapi aku akan tetap try cover supaya readers blog ni tak kan tau la sape 'someone' tuu.sebab readers tak perlu tahu pun kot.bagi aku, tak perlu la nak point terang-terangan aku betol, die salah,eh2 silap, die betol, aku salah, sebabnya sesuatu yg terjadi tuu memang manusia tak ada hak pun nak persoalkan.lagi-lagi nak cakap pasal tanggung dosa dan sewaktu dengannya.xkan tak pegi sekolah agama ? pegi kan ? bertingkat-tingkat lagi sekolah tuu .dosa tu Allah yang berhak tentukan. so, bila kita dah luahkan perasaan kat blog kita kena ingat benda ni.bak kata cik epal , "selagi mana kita BEBAS menyatakan pendapat kita dalam blog kita, selagi tu lah orang lain pun BEBAS nak menyatakan pendapat diorang jugak kan "



   2. jangan gelabah bila kita di kritik

kalau kita dah selalu kena puji je dengan kawan-kawan atau sesiapa je larh , bila sekali kena kutuk walaupun sikit mesti kita akan terasa dan tersentap sangat kan. tapi bila fikir balik. oh, bagusnya kena kritik dan dikutuk.tak thrill la kalau hidup ni semua orang suka kita je kan ? baru la mencabar bila ada orang yg membenci.yela, kalau dah nama tu benci, kalau kita buat baik apa sekalipun, tak de nampak baik. semua nampak jahat jer. so,biarkan je la mereka ituuuu. ibarat macam tin kosong yang byk bunyik tapi xdek isi.wahhh. ini meyra haney punya ayat :)



  3. jangan ikut sama seperti mereka

kita tak payah la mintak pendapat semua umat manusia apa yang terjadi ni kan, panggil kawan-kawan semua kumpul ramai-ramai dan menilai sesama sendiri.oh no.. dont make judgement and dont make assumption, kalau nak buat jgk assumption jgn la terus assume the worst. tapi ya, suke hati kome la kan nak pikir apa. sebabnya buat apa nak takut ? buat apa nak cuak ? kalau apa yang aku buat memang patut dikutuk.its ok. tapi kalau orang yang mengutuk dengan alasan tak relevan langsung, itu sebenarnya mereka yang jiwa kacau atau sumtink lain atau untuk menyedapkan hati kawan mereka sendiri.



 4. berterima kasih la dekat mereka ni

korang memang patut berterima kasih kat mereka ni, sebabnya, dalam dunia real, tak pernah kan kena kutuk face-to-face ? tapi bila dunia blog ni, semua korang dapat. haha.memang kita akan rasa puas kan bila kutuk orang lain, haha.ye, memang semua orang akan rasa macam tuu.so, bila ingat balik,biarkan je la kan. terlajak perahu bleh nak undur, terlajak post entry...muahahaha. macam2 consequent die.tapi serius korang kena terima kasih banyak-banyak melon-melon juta-juta semua. sebab baru korang akan tahu kesalahan korang dan baru korang akan tahu isi hati mereka yang mungkin dipendamkan selama ini. baru tau aku ni suka nak femes dan paling tak boleh belaa.aku stalker ? Ya Allah, xleh belaa langsung. kalau aku add org lain, sebab nak maen game baking life je peah oi ! tak payah la bajet aku nak stalker korang. dan bla-bla lagi ko ckp aku kan ?oh yeah.. memang rasa lega gila bila dah tau apa pulak pandangan orang lain kan. baru la thrill babe ! dan yes, terima kasih jgk kat mereka ni sebab dalam menyampah benci nak mati tu baca jgk entry dan singgah jgk blog korang kan ?

*oh,dah singgah tu, klik la nuffnang ke, Hb ker.hahahhaha



 5. fikir la dengan fikiran yang matang

dengan secara tak sengajanya, ya aku pun mungkin telah membuka aib kaw jugak. Ya Allah,besarnya dosa yang aku tanggung.tapi at least aku tetap tak menyatakan dengan jelas siapakah gerangan orang bertuah yg sangat aku sayang tuu.dalam hidup ni, memang kita akan merasa frasa di kritik dan bla-bla-bla. tapi yelah, relaks jer, bila korang berfikir dengan minda yang jauh sekali ada perasaan marah dalam diri,korang akan sedar sebenarnya, ini masalah kecik jew. baru la grown up kan ? bila dah tua ingat balik, malu weyh. tapi boleh jgk jadikan cerita utk anak cucu. wahaha keji betol aku nak jadikan benda ni cerita. oh x, sebagai panduan dan pengajaran.kurang keji sikit kan ? haha



 6. maafkan dengan hati terbuka

abah kata, maafkan je la semua orang sebelum tidur. cuba la try, korang akan rasa aman damai, ya,mula2 bayangkan semua muka2 yang membenci kita tu then ingat plak apa yang dia buat. warh ! okey, bila dah cukup asam garam rasa sakit hati tuu, kita cuba maafkan mereka dengan hati yang ikhlas. cuba seikhlas mungkin tau.dan lepas tu, fikir balik,biarkan la orang tak nak memaafkan kita, kalau hati sekeras batu pun lama-lama ok kot. aku rasa hati aku je yang paling keras sekali. oh,ok, tak sedar, betapa  banyak lak aku menaip kan. inilah diari aku,dan lagi satu,aku memang suka cakap, suka hati aku la nak tulis ape.haha mind that word darl !



sebenarnya banyak statement kena bold. haha tapi kunk nanti aku bold semua pulak kan.ok, happy reading :)
terima kasih sudi baca walaupun tak suka :)


muka ni memang patut di keji. 
muahahhaha. 
go ahead darl :) 
i still love u :)


Terima Kasih Sudi Baca :)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Like la Page Fiqaliqa Fashionista sekali yee :)

2 suka komen:

syufaa said... Reply to comment

oh yeahh! betol3! sokong! blogger2 yg ade kt msia ni mcm2 perangai ade..so kne sabo je la byk2! amek sume yg dorg ckp tu sbg nasihat..klau dh mlampau sgt, wt xtau jee..nmpk la kite ni lg matang.. :)

fiqaliqa said... Reply to comment

betul tu syufaa :) mmg kena sabo je larh byk2 .hee

made with love by fiqaliqa