Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, December 9, 2011

Bangkok Traffic Love Story



hari tu Bangkok dilanda banjir. tapi bukan itu yang aku nak cerita. aku nak cerita pasal tajuk entry tu "Bangkok Traffic Love Story" sebab aku baru je tengok tadi. haha. memang lambat pun. aku baru tahu filem ni released tahun 2009. ok. kesian aku yang noob. dah 2 tahun nak masuk 3 tahun dah punya cerita, baru hari ni ,  aku dpt tengok. haiii. kesian kan ? 

apa yang seronok sangat filem ni ? yang seronok sebab aku tengok dari rumah, chanel box office Astro. banyak filem-filem aku tengok dari chanel ni je. sebabnya, aku tak de masa nak dapat tengok kat wayang kot. plus aku tak tahu nak pergi dengan sapa dah memandangkan semua bz sangat. nak ajak mak aku ? kalau cerita Nur Kasih ke, mau la ikut. nak ajak adik aku ? konfem aku kena belanja dia tiket plus popcorn plus coke. huh. dah ajak kan, kena la blanje. wat masa sekarang ni, aku cuma target nak jejak wayang tengok cerita Breaking Dawn Part 2 je nanti. haha, punya la lame lagi tuuu. tak sabar wooo. haishhh. dah dua perenggan, tapi tak masuk lagi isi filem ni. huu. okey, concentrated fiqah . =='

sinopsis
Filem ni senang cerita, filem romantik, ada sikit romantik komedi la.sesuai la untuk sape-sape yang berjiwa halus, sentimental macam aku. memang seswai habes. topik dia pasal perempuan yang pikat lelaki dulu. salah ker atau biasa lah tuu.yelahhh, lelaki kan dah banyak sekarang. nak carik lelaki yang baik, hensem mata memandang, susah woo. mungkin jadi lelaki senang kot kan ? dalam cerita ni, Ly, Heroin tu umur dah nak masuk 30 an. tapi masih tak dek boyfren . tambah tertekan, semua kawan-kawan dia dah ada boyfren dan nak berkahwen. 

pelakon kacak
dibarisi hero yang kacak lagi ohsem, dalam cerita tu dia bawak watak  hero yang hensem, ohsem lagi kacak woo. korang mesti terpikat punya. kacak tapi misteri sebab hero ni macam pendiam sikit. jenis susah nak takel . haha . > klik sini < tgk je la poster filem tu, cukup kacak tak ?


heroin blur
macam klise plak bila hero hensem, mesti heroin nak blur. ahaha. tapi comel pe .heroin dia dalam cerita ni memang blur, kesian lak tu. dah tua tapi masih tak dapat jodoh lagi. yang menarik dalam cerita ni, dia tunjukkan keadaan traffic bandar Bangkok tu yang sibuk huru hara macam KL tu, menjadi titik permulaan perkenalan hero dan heroin ni. dari kebetulan menjadi kebiasaan berjumpa dan terserempak kat stesen Ktm . *hmm lebih kurang mcm ktm Malaysia la. hehe

kesimpulannya , cerita ni genre romantik komedi , sangat comel dan sesuai bagi yang rasa dia nak kawen dah. hee. k, just kidding.apapepun, kalau ada masacarik la DVD ke CD atau download jer lah. romantik tauu. hee :)


Terima Kasih Sudi Baca :)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Like la Page Fiqaliqa Fashionista sekali yee :)

0 suka komen:

made with love by fiqaliqa