Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, January 21, 2012

Di Sebalik Puding Karamel


selamat hari sabtu semua :) buat apa hari ni ? kalau xdek mende nak buat, apa kata turun ke dapur dan buat puding karamel ni. senang jerr. ecewahhh. kekonon kan aku ? haha. almaklumlah, 1st attempt aku buat puding karamel ni berjaya , so aku rasa mcm aku ni anak dara sikit, haha. selama ni macam x cukup je sebab xdek hasil yang aku buat sendirian berhad kann. hehe


Kenangan Lama ?
bersandarkan pada kenangan aku menolong bff aku buat puding ni masa kitorang kat hostel dulu dan bersandarkan resepi maut dari dia dan sikit-sikit dari my-resepi tuu, tak lupa jugak mak aku tolong masakkkan gula hangus yang sangat cerewet untuk membuatnya. hihi. so terjadilah puding karamel yang tak seberapa ni. 


newayyy, ni sebenarnya dh lambat pun nak story pasal puding ni. hehe. tapi xpelah, dan dan aku ada masa nak update kan, so, story je la yee. hee


Anak Perempuan bukan Anak Lelaki
itulah orang kata, kalau anak perempuan, ke dapur terus automatik jadi master cheff. haha, melampau la plak. no no, maksud aku, walaupun aku ni tak selalu ke dapur, di sebabkan asik keje keje keje, tak de masa nak bereksperimen lebih kat dapur, tapi bila sesekali ke dapur tu, tak lah teruk sangat jadinya kannn. haha. tulah tangan perempuan ye :)


so okey, aku bukannlah nak bagi resepi ke ape, just nak cerita je. hehe. tp kalau ada yg request aku bagi lahh. tak baek kedekut ilmu tauuu. so, here it is, my ultimate cream caramel pudding :) nmpak tak keeksitedtan sebab 1st time attempt ? hahahahahhahha *gelak besar besar okey, tp gurlfrens, jgn smpai ada org kat depan kita tauuu. hah, yes, mcm tu bebeh. hehe


inilah. inilah yang dok cakap cakap tu. insyaAllah nnt nak buat lg. hee :) nanti aku nak bukak kedai kek bunga april la macam ni. heheheehheh

gula terlimpah ruah sebab dalam resepi tak tulis gula berapa banyak. haha. aku taram satu cawan weyh. hee


aku rasa aku banyak mengarut je kan ? haha, well, thats me, aku memang suka membebel. wahahahha :p sape nak kesah. ye dak. tah tah sume dok cakap, AAK ?? anda noob la kalau x tahu apa AAK tu ye. hee k baiiii cantik cantik sekalian :)



Terima Kasih Sudi Baca :)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Like la Page Fiqaliqa Fashionista sekali yee :)

1 suka komen:

Bicara Bisu said... Reply to comment

Assalam...

hurm tiba2 rasa lapo jer..

meh ciket puding caemelll 2..hihihii

made with love by fiqaliqa