Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, July 22, 2011

asal usul DURIAN ??


hey hey. tengah makan durian ker? almaklumlah, sekarang musim durian. sedap la melantak durian kan kan ? durian memang sedap. lagi-lagi durian kampung, dulu time aku dok Tapah, kemaen bahagia dapat makan durian kampung, free pulakk tuu . sebakul dua bakul, konfem ada kat rumah. bahagia je nak melantak. tak kisah la badan panas ke tak panas ke.tak kisah la nak makan durian dengan santan ke atau nak buat bubur ke atau dimakan begitu saja ~ memang sodap !


ada orang yg tak boleh makan durian, sebab bau durian tuu. tapi aku boleh tahan lagi kalau bau durian asli yang belum dimakan, means, bukanlah bau durian hasil dari mulut orang lain. bau sendawa dari dalam perut, keluar ke mulut dan menyebabkan bau nafas yang menyesakkan orang sekeliling. perghhhh ~ dpt bayangkan tak bau tuuu ?


okey, mcm ni ceritanya, semalam aku serve customer, customer tu mungkin hantu durian, sampai mulut die pergh, pekat bau durian tuuu. tak kisah la kan kalau kita nak telan melantak berapa byk punn. tapi hygiene jaga la sikit sister ... ni tak. lepas melantak, terus g mall nak shopink mopink lak die. kan bagus g la gosok gigi tu dulu, bg hilang bau sikit, paling tak pun, g la makan chewing gum ker, bg fresh sikit breath tuu. haiyaaa~


dah letih menahan nafas sebab nak jaga hati customer kononnya, then aku mengadu dekat teman sekerja yg juga melayan customer yg same .customer hantu durian.

aku : hey, die makan byk durian sgt la.bau mulut dieeee... sy rasa nak throw up.
kwn : aa. kuat sgt bau die. haiyaaa ~
aku : i tak kisah tau kalau bau ori durian, sebab i pun makan juge. tapi xtahan la kalau bau tak ori niiii ~

kwn : hey, u tahu ker kenapa durian tu busuk ?
aku : ha? dah memang bau mcm tu la
kwn : tak la, mcm ni tau ~



die start la cerita asal usul durian mengikut fahaman die.

awas kpd peminat tegar durian, jangan baca
nanti takut hilang selera ~


aku lukis je la ye. korang teka la cerita die. cam tak reti plak nak susun ayat bg cerita ni. haha. pandai-pandai la korang fahamkan lukisan buruk aku tuu. 

gambar satu :

gambar dua :

gambar tiga :

finallly !!! :



kwn : so, u tahu kan kenapa durian tu busuk ? itu 'hasil' dari orang dulu-dulu tau.
aku : hoi. choiiiiii !!!!!!! tambah nak muntah aku time tuh. -.-'


haha. tu lah die.cerita yg buat aku xnak ingat bila nak makan durian.
senget punya kawan. hahaha
sekian.




Terima Kasih Sudi Baca :)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Like la Page Fiqaliqa Fashionista sekali yee :)

2 suka komen:

Nor'amirah Nabihah said... Reply to comment

camtu asalnye durian? haha
speechless..

fiqaliqa said... Reply to comment

haha. kelakar kan. senget betolll. haha

made with love by fiqaliqa