Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, May 25, 2011

misi mencari kerja : day 2



assalamualaikum ^^


hoyeh !! setelah habis interview semua. aku pun dapat dah job tuu. bukan keje mewah-mewah macam korang la, tapi keje biasa je. tp alhamdullilah kan. sementara cuti dan aku pun dah habis dip,


so, kena la cari duit poket. hutang dengan MARA berlambak kot. haha.kunk sampai tua tak habis bayar, macam ne nak kawen ni ? hee :)


so, hari yang kedua, aku g la wat preparations nak masuk keje kan.cari baju, seluar, tudung, sebab, memang aku xdek apa yang company nak, yela, orang tak pernah keje la katakan. haha.


yang penting kasut. hahaha. aku tak de okeyh kasut tutup kaler hitam. sebab kaler hitam bosan. bagi la kaler lain ker, colorful la sikit. hee


oh ye, itu bukan company aku atau company abah aku. ok, fine, so, kena ikut rules. dah la keje biasa je, promoter, tapi nak demand lak eh. tak baik tauuuu.


lepas dari interview tu, aku balik perak ngan family,sebab minggu ni abah nak pegi umrah dah, so, minggu lepas, last la balik kampung tu, sampai la abah balik nanti.sedih kot. nak ikut hantar abah kat KLIA ramai-ramai, tapi dah keje, mane de cuti. sobs -.-' huu


aku pegi beli barang2 tu semua dekat perak. kasut pun aku cari paling murah punyer. yela, mana la tau,nanti tak nak keje dah, wat pe beli mahal-mahal kan. hehe. kite kena jimat der ~


sebabnya, aku g keje ngan adik aku sekali, yang baru habis matrik tuu. so, barang utk dua orang, banyak la sikit guna fulusnya. kalau gue banyak uwang, buat apa gue capek-capek mau cari kerja kan ?


kena la bajet-bajet. hee. seronok tau buat preparations sume ni, tapi kadang-kadang rasa macam nak masuk sekolah jer. haha. siap nak kena prepare sume.


hee. tu je larh, pengalaman i, pengalaman u all caner ? haha. gedik tak ? muahahaha


p/s : blog tgh renovate. buruk sikit. hee. oh, buruk banyak. huu




Terima Kasih Sudi Baca :)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Like la Page Fiqaliqa Fashionista sekali yee :)

0 suka komen:

made with love by fiqaliqa