Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, June 27, 2011

Kanak-kanak NOOB kena ejek


mengimbas kembali zaman sekolah dulu sebagai budak-budak yang super "noob" ~inspired by both FL n ME. satu kenangan yang tak akan boleh lupa bila budak-budak suke ejek-mengejek satu same lain.

dan sebagai budak skema bajet cerdik, aku konfem la salah sorang mangsa penderaan mental niii. huu. kalau dera fizikal tak per lagi kott. ni dera mental.jahat tauuu. budak-budak nakal ni ade je idea nak mengejek. kalau selagi aku tak marah, selagi tu dorang mengejek. tapi kalau aku tak de respon punn dorang tetap tak berhenti jugak. kuang asam kan ?

dah la aku memang tak de kakak atau abang yang nak tolong protect ke tak bagi kena buli mental nii. tu yg lg bg advantage kat para pengejek tegar ni. haish -.-'

nak tahu dorang ejek aku ape ? budak cantik ! budak cunn. eh, muke kaw macam taylor swift laaa. haha. ok,nampak sangat menipu. dulu taylor swift tak glemer lagi. tahun 90-an. avril la kan? hee. hey , mane ade orang nak ejek kaw dengan name-name indah macam tuuu ? hello, itu dah jadi bukan ejekan la derr. itu pujian. haha.so, ape yang selalu dorang ejek aku ? 

ehm. yang paling aku ingat, dorang panggil aku pikachu ! huu. sebab ape tau ? sebab dulu penah aku ade macam iritasi kat pipi. so, die bulat je betul2 kat pipi. tapi sebelah pipi je.mane boleh jadi pikachu ? huu. paling tak leh nak kalah bila aku lalu je, mula la buat-buat bersin ala-ala pikachu. hampeh jerr.mase tu aku rasa pikachu adalah sangat tak comel. katun tah hape-hape tah. asik-asik kua letrik. kadang-kadang aku pun rasa nk bagi letrik kat dorang balik. bia terencat. haha

ade jugak panggil aku mee ruski ? ala dulu ade masuk iklan. selalu jugak la. alasan bila aku tanye, eh, asal ko panggil aku cam tu ah ? die kate yela, name ko kan umii, so, same la mcm mee ruski.ngek betol. ade ke patut ? okey, itu zaman sekolah rendah. sekolah menengah jgn kate tak de, ade jugak.

oleh kerana aku mcm agak terbantut sikit dari kawan-kawan lain, dorang suke panggil aku pendekkk. huu. sedey. nanti aku buat pembedahan lutut tahu la kome. nyesal nanti. hehe. kekadang sampai sekarang pun ade tau, ketot la, kecik la, mata empat la. newayyy, aku tak la amek hati punn.

sebabnya, bese la budak-budak noob zaman 90-an mane la tahu bezakan, budak-budak sume nakal. lagi-lagi budak laki. haha. dulu aku penah rasa nak jadi laki sebab lelaki boleh buli balik. kalau perempuan, kena diam dan terima je. haha. tapi, ha, ade satu ketika tu, aku ingat lagi sampai sekarang, 

kejadian die macam ni.. mase tu kat sekolah agama, darjah enam. biasa la setiap orang ade jadual tugas kan ? so,hari tu turn aku nak menyapu, tengah sedap-sedap menyapu, dah nak habis dah pun satu kelas aku sapu sorang. aku dah siap longgok satu tempat sampah, tunggu nak kaut je sampah-sampah tuu. then, tiba-tiba ade sorang budak laki debab ni dengan sengaja maen lari-lari kat situ, habis la sampah-sampah tu berselerak.

hai, angin betul aku. aku datang kat die, hey, ko tak nampak ke aku tengah sapu ni ? *cewaah. padahal dalam hati takut gak tuu. die dah la besar gabak dari aku. huu.takut tapi terpaksa la berani. sebab aku dah penat gila, so macam sakit hati gila lak masa tuuu.

then budak tu dengan selamba boleh jawab, eh, suke hati la. sume orang boleh lalu kan ? pastu aku jawab, ko tepi, kunk aku sepak kunk. *ni dah tahap bengang gile. pastu die jawab, eleh. sepak la. macam aku takuttt. *papppp !* sedap aku tampar die. satu kelas tengok weyhhh. maluuu **. ape aku buat ni ? sepak budak laki ? 

oi. bukan muhrim lak tuu. haha. tapi aku rasa puas gile. hambek kaw. selama ni asik buli je kan. padan muke. kecik bukan sebarang kecik tau. ahahaha. yang aku pelik, die tak balas langsung, tapi terus blah je dari kelas.aku mcm rasa bersalah la plak. habis satu kelas diam. revenge of the pikachu kott. haha. dah jadi show.

ehm. budak-budak lagi mase tu. kalau dah besar, maybe die belasah aku balik. hee. sori la ye.. aku ingat lagi muke kaw sampai sekarang. kalau jumpa, aku nak mintak maaf sangat, tapi aku nak tanye, seronok sangat ke ejek-ejek orang ha ? hee :)




Terima Kasih Sudi Baca :)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Like la Page Fiqaliqa Fashionista sekali yee :)

0 suka komen:

made with love by fiqaliqa