Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, August 29, 2011

Doa buat Kekasih .




day by day, month by month after that bad heart broken story. somehow, through all this challenge, i am strongly better than before. i do believe and realize that it must be a hikmah behind all bad thing that had happen to me.




sometimes,we though that no one knows and understand what exactly our feeling cause we were the one that bear it right ? well, if u were in the same situations like me, u will know .but,dont u ever feel lonely nor u worry , cause there's another always watching over you, protecting you all time long, 24-7 each day.who? its HIM. our CREATOR, ALLAH yang Maha Mengetahui , Maha Pengasih. yang tak pernah lupa pada kita, tp seringkali kita yang lupa padaNya.


for some reasons, ALLAH is testing us,testing me, and now, i am stronger than before, more confidence and got my right path again and i believe with this "Kalau kita sayangkan seseorang itu, jangan selalu diungkapkan kata sayang tu, nanti Allah tarik balik rasa sayang tu"


for the first time i heard it. i was like, "laaaa. tak kan nak diam jerr" i ask my sister, "betul kerrr ? " then she says, "ye betul, cuba fikir balik" then, i took a look back on my past relationship , yaa, a reason was ,Allah doesn't us to love human lebih-lebih. Our priority and Love must all for HIM first.


"Dia pencipta kita, semua perasaan sayang tu pun ehsan dariNya yang dipinjam untuk kita. bila kita dah terlebih memuja insan lain, lalu melupakan diriNya, memang wajar ehsan tu ditarik balik"


*memuja-menunjuk-menunjuk sayang, sampai lalai tanggungjawab as a Muslim,dan sewaktu dengannya. maybe ade words lain . tp tu yg terlintas. -.- teruknya 'memuja' .


point is, when life get hard, dont be sad cause there's always silver lightning in every cloud.just leave it to HIM,and pray, as HIM hold our future. Believe in HIM, be a better Muslim, dekatkan diri dengan Allah. percayalah, Jiwa yang tenang, datang dari kehidupan yang tenang.nak tenang ? tingkatkan iman dan taqwa kepadaNya.



here is dua from lovely sis shea, i am truly inspired by her entry. read this. especially to girls out there. 



Allah yang Maha Pemurah.. terima kasih Engkau telah menciptakan dia dan mempertemukan ku dengannya.

Terima kasih untuk saat-saat yang indah yang boleh kami nikmati bersama,
Terima kasih untuk setiap pertemuan yang boleh kami lalui bersama,
Terima kasih untuk setiap saat-saat yang lalu,
Aku datang bersujud di hadapan-Mu,
Sucikan hatiku Ya Allah, sehingga dapat melaksanakan kehendak dan rencana-Mu dalam hidupku.

Ya Allah, jika aku bukan pemilik tulang rusuknya,
Janganlah biarkan aku merindukan kehadirannya,
Janganlah biarkan aku melabuhkan hatiku di hatinya,
Kikislah pesonanya dari pelupuk mataku dan usirlah dia dari relung hatiku,
Gantikan damba kerinduan dan cinta yang bersemayam di dada ini dengan kasih dari dan pada-Mu yang tulus dan murni.
Tolonglah agar aku dapat mengasihinya sebagai sahabat.

Tetapi jika Kau ciptakan dia untukku, Ya Allah..
Tolonglah satukan hati kami,
Bantulah aku untuk mencintai, mengerti dan menerimanya seutuhnya,
Berikanku kesabaran, ketekunan dan kesungguhan untuk memenangi hatinya.
Urapilah dia agar dia juga mencintai, mengerti dan mahu menerimaku dengan segala kelebihan dan kekuranganku sebagaimana aku telah Engkau ciptakan.
Yakinkanlah dia bahawa aku sungguh-sungguh mencintai dan rela membagi suka dan dukaku dengannya.

Ya Allah yang Maha Pengasih, dengarlah doaku ini.
Lepaskanlah aku dari keraguan ini menurut kasih dan kehendak-Mu

Allah yang Maha Kekal, aku tahu Engkau sentiasa memberikan yang terbaik buatku.
Luka dan keraguan yang aku alami pasti ada hikmahnya.
Pergumulan ini mengajar aku untuk hidup makin dekat pada-Mu, untuk lebih peka terhadap suara-Mu yang membimbing aku menuju terang-Mu.
Ajarlah aku untuk tetap setia dan sabar menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan.

Jadilah kehendak-Mu dan bukan kehendakku yang jadi dalam setiap bagian hidupku, Ya Allah..
Amin..
 
please read this entry.Im Single, Thank You by sis Shea :) last but not least, heart this ,


"You may dislike something although it is good for you, or like something although it is bad for you: GOD knows and you do not.." [Al-Baqarah, 216] 



im happy, im okay :)





Terima Kasih Sudi Baca :)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Like la Page Fiqaliqa Fashionista sekali yee :)

0 suka komen:

made with love by fiqaliqa