Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, May 30, 2013

peniaga beremosi.takutttt !


hai hai . just nak share kisah tadi. niat di hati tanye harga je. tiba tiba peniaga layan macam hape jer. tak tahu ker aku ada blog ? ni boleh buat story ni. haha. 

sorry la ye. sebagai pengajaran dan untuk berkongsi pengalaman. cuba korang tengok kronologi mesej ni. 

Mula mula saya komen dekat album, tanye gambar, then die kate ok, check inbox, saya check la, die dh pm. dan inilah perbualan dalam mesej kami.
Macam macam hal, nak tanye harga pun dah emosi. 

 OnlineShoppe
BAWAL ADIJUMA DUAL FUNCTION 
BAWAL ADIJUMA TRIBAL 2 FUNCTION
BAWAL ADIJUMA TRIBAL 4 FUNCTION
1 HELAI RM 15


BORONG
1 HELAI RM 12
(MINIMA BORONG 10 HELAI @ LEBIH)
* POSTAGE TIMBANG IKOT BERAT & KOD KWSN
*UTK ORDER PM @ CALL SHJ 012-7459478 ALIA



SERIUS BUYER & FAST PAYMENT ONLY
***NO BOOKING2 NO RESERVED2***


saya : Sis, xboleh murah lg ker kalau beli borong tu ?

 OnlineShoppe
BORONG

1 HELAI RM 12

minima borong 10 helai
nk beli brape helai?

saya : kalau murah lagi nak beli borong la, 10 helai

  OnlineShoppe
sy bleh bg 1 helai rm 11 (borong)
hrga sy dh murah sgt dh

saya : itu paling murah la ?

 OnlineShoppe 
ye
customer beli 1 kodi pn sy bg hrga 1 helai rm 12
xtrmsuk postage

saya : ouh ok tak apelah, sbb sy ada jumpa dekat zahra scarves sehelai 9.90 jer. sy ingat ada lg murah. hee

  OnlineShoppe
ok..
klu kat die lg murah beli kat die

saya : ok tq :)

 OnlineShoppe
sila baca syara2 sblm membeli
  
saya : syarat2 ? saya belum nak membeli lagi, saya survey
ada syarat2 sebelum pm ker ?

 OnlineShoppe
ye...
tudung zahra scarves tu xsama mcm yg sy jual

saya : yeke ? ape perbezaan die kak ?

 OnlineShoppe
die xde jual mcm sy jual bawal adijuma nie
klu awk tgk org lain jual hrganye lg mhal
1 helai rm 25
xtrmsuk postage
hrga sy ckup murah dri org lain
tu sbb sy xltk hrga
peniaga2 dengki bila tau hrga sy lg murah
lg 1 kbykn dieorg jual xde jual borong
dieorg slalu buat jual 3 pcs pastu bg diskaun
sy niaga mmg bg hrga borong & pmbelian borong minima 10 helai
tgk jenis tudung
ada yg minima borong 5 helai

saya : yeke ? sy tgk gmbr same je bawal ni. mungkin jenis dan kualiti lain.
tak pelah kak, sebab sy kena carik yg paling murah
nanti klu jadi, sy pm akak lg ye
terima kasih ye :)

  OnlineShoppe
sy tgk xde pn die jual bawal adijuma
bawal asli matahari die tu hrga sy lg murah dri die
ok
bawal 3 ton sy br rm 8
murah ke awk ckp beli kat die?
bawal printed sy br rm 11
  
saya : sy pegi kedai die hr tu kak, bawal adijuma tribal 2 function tu 9.90

 OnlineShoppe
cra sy klu tya leklok sy bgtau leklok..
klu nk survey hrga just bgtau survey dlu
so xyah nk beza2 & demand hrga
just inform tya je dlu

21:27

tang mana yang x eloknya ? saya just komen tanya harga je . akak yg pm saya. saya tak de bagi tau nak beli pun tadi. 


mcm ni ker layan customer ? nak tawar menawar sikit dah tak boleh ? dengar ada pesaing terus nak melenting, sabar la kak. 



kalau macam tu, sebelum nak tanye harga, customer kena mention la, i confirm nak beli ni, pm la saya. mcm tu lah ? ok. terima kasih. saya baru tahu :)



mesej kat atas ini yg sy taip tadi, tapi x sempat nk send. motif sangat nk block cepat2. 

lepas je die anta mesej terakhir tu, die terus off9 dan block saya. alahai. tak sempat saya nak reply mesej die dan ucapkan terima kasih untuk info info die. 

tak tahulah di mana salahnya. cuma mintak tawar menawar dan bagi tahu ada pesaing lain, dah terus sentap. macam mana nak maju ni ? customer pulak yang dimarahnya. 

satu customer hilang, menjejaskan reputasi syarikat tau ? haishh. chill lah akak, saya langsung tak menipu, sumpah kedai lagi satu tu jual harga macam tu. jangan la rasa insecure sangat. kena dengar pendapat customer jugak. 

peringatan la jugak untuk customer, sebelum nak tanye harga kena g tau dulu, saya konfem beli ni, pm saya ye. aha. tak boleh survey survey. nanti kena marah. hahaha .ok baii.



Terima Kasih Sudi Baca :)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Like la Page Fiqaliqa Fashionista sekali yee :)

0 suka komen:

made with love by fiqaliqa