Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, July 17, 2011

X jadi nak follow


hmm. semalam aku rajin sikit, pergi jalan-jalan, bukan jalan-jalan cari pasal, tapi jalan-jalan follow orang. follow blog yang follow aku. aku rasa itu perlu, sebab kita kena la tunjuk kita appreciate blog orang lain kan. itu pandangan aku la. ade jugak yang anggap tak perlu, sebab follower die beriba, die femes amos, susah la nak follow semua orang.




hey, jangan cakap cam tu ye. tak semua yang femes amos macam tu, cuba tengok sis 
NurulBadiah Lai < kesayangan aku, dan sis  > Namee < yang kulit putih gebu tuu, mereka ade je follow blog follower mereka, kenapa aku cakap cam tuu ? sebab mereka ada follow blog aku laaa. hahaha. rasa mcm bangga sikit. sikit je la. well, blog tahi mcm ni pun ade yg sudi nak follow, seribu kali terharuuu .




dan aku rasa makin semangat nak ber-belog.follower memang sedikit sebanyak punya peranan kuat sejauh mana perginya sesuatu blog itu. 




tapi, sedang asik follow memfollow tuuu, tiba-tiba aku rasa malas pulak nak follow bila


1. dah follow awak, follow saya balik ye.


memang la bila kita follow orang, kita berharap orang tu follow kita balik, tapi sayangs, tak yah la jujur sangat. ehe :p bunyi tu macam paksa je pulakkk. ramai blogger lain yang aku tengok tak suke dengan cara ni. tak dinafikan, dulu-dulu masa zaman kejahilan berbelog pun aku suke paksa orang, then aku realise, buat ape paksa-paksa.kalau orang tu memang tak nak. 


ingat ni, kalau ikhlas yang kita bagi, ikhlas la jugak kita dapat . kan kan.
When you give, don't expect something in return. You should have done that because you wanted to, not because you want something in return.


tapi aku follow je jugak. sebab dah follow aku kan. aku appreciate. tapi jgn le selalu wat mcm tuuuu ;p nanti aku malas betul-betul -.-'


2. caner nak follow balik kalau link blog korang tak de kat profile info tu ?

ha, ni lagi satu hal yang teramat mustahak kalau korang berharap orang lain dapat follow korang.cuba tengok gambar ni. 




cuba check kat profile info korang tuu, yang bulat bawah sekali tu, ade tak ? ade tak link blog korang ? yang aku tulis nombor 1 tuu.


kalau tak de, ha, g la edit profile , tekan kat bulat yg lagi satu tuu, yang nombor 2,edit profile korang, dan tukar ye. bagi ada link, senang orang lain nak follow balik.

ha, tu je la setakat ni apa yang aku rasa. aku pun bukan terer sgt bab ber-belog ni.just nak share supaya dunia blog ni terus meriah dan terus dpt tambah kawan sambil berbelog. kawan-kawan ye, bukan pengikut. pengikut sounds like errr ~ tak sedap langsung! 


p/s: tolong komen > sini < yee 


Terima Kasih Sudi Baca :)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Like la Page Fiqaliqa Fashionista sekali yee :)

1 suka komen:

Mek Onie said... Reply to comment

auwwwwww! kita pon tak suka aktiviti tak sehat dengan menggunakan prinsip u follow i,i follow u,macam nak lempaq dalam sungai ja kalau hat duk suh macam tu,huhu

made with love by fiqaliqa